Ridt idag;)

Hej idag har jag ridit på en ganska stor häst som hette Leo :) Han var jätte lydig han kunde spansk skritt eller vad det nu heter på komando :) Och stegra på komando backa på komando om man stod några meter från honom typ 5 meter eller mer :) Han stod blixt still i stall gången utan att vara fast spänd fast deet kanske inte var det heftigaste :) Men han kunde också flytta baken eller framdelen om man bara tillade på den del man ville flytta :) Hon försökte träna honom att gjöra så att man bara hunde rida med en ring punt halsen som bara satt löst som jag fick rida med sen :) Det avr jätte roligt att sitta på då han gjorde spansk ritt eller vad det nu heter :) Och att gjöra så att han gjorde det :) Man som lyfte på benen med höga knän sen gjorde han spansk ritt efter man gjorde så :) Alltså han gjorde spansk ritt medans man gick framför eller bredvid och gick med höga knän :) och om man bara holl fingret upp så backade han det var jätte roligt :) Fast man kunde ha fingret vid midjan och endå backade han det avr faktiskt ganska roligt att rida en sånduktig häst :) Det avr en liten roligt sak hans pappa hade känat in 400 miljoner på trav och Leo själv hade bara känat in 850 tror jag att det var.. Lite skolnad hehe ! :) Men näst gång som jag ska fara dit så ska jag få rida i skogen och då ska jag rida med sadel för han hade jätte hård manke hehe !! <33 :)

Hare gött igelkött :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0