Vem fick jag ??!

Hej idag på ridlägret så var det sper skoj :) Önskade 1:a Prins ior :) 2:a Karl-gustaf :)  3:a Gangter :)

Först så fick man kolla på namnen på hästarna medans dom berättade om varje ponny eller häst, etfer det så ropade dom upp :) sen fick man tänka ut villka man skulle önska :) Efter det så blev det prat ute i stallgången, sen kom ridlärarna ut och sa att dom var klara med att plasera ut hästar och ponnyer på alla :D Sen började det verkligen pirra i magen alla dom yngsta önskade Prins ior så jag märkte att det avr kört för mig att få honom.. Men sen så var det min tur och jag fick... Sen sa dom att Jossan fick Lars och Ellen Guten och Jasmine hade ju med sig sin egna ponny Madikken :] Sen gick vi till hagen som avr jätte långt borta och så tog man med tränset och red tillbaka ;) sen så fick man lära känna ponnyn / hästen lite .. Efter det så ´var det utfodring till alla hästarna och ponnyerna =D Alla gav sin ponny eller häst som don hade på ridlägret :) Men vi var ju bara 13 på ridlägret och det var ju ganska lagom, så vissa fick ju ge 2 eller fler ponnyer eller hästar mat :D Sen skulle vi äta det blev pyttipanna ;) Ganska gott ! <3 Sen etfer det så skulle förtsa gruppen rida dom som inte hade ridit lika länge ... Medans så skulle vi ha teori fast vi kunde allt på teorin så den tog slut efter ca en minut =) Sen skulle vi pyssla med ponnyerna och fixa med schabrak och vojlockarna och pannband och luvor och se om det passade och lite annat :) Men efter det så skulle vi rida :) Det blev dressyr ;)  Den ponnyn som jag hade vr jätte brokig och jäte pigg så man fickjobba lite med att få honom / Henne lydig :} Sen efter ridningen så skulle man tvättaav ponnyerna och hästarna eftersom att dom vart jätte svettiga efter att vi ridit :) Sen skulle vi tränsa igen och rida tillbaka dom till hagen fast då fick dom stå i en lite närmare hage så att det skulle lbli lite änklare :D

Gissa vem jag fick !

 Liten och brun liten valack jätte bråkig , men endå jätte go fast hur pigg osm helst i galoppen :)

Vem ??!!

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
GANGSTER :) <3 Faktiskt riktigt skoj att testa någon ny men det slulle ha varit ännu rolligare om jag skule ha fått Prins ior <333

Hare bäst hoppas ni gissa rätt :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0