Nästan slut på det roliga ... <3

Hej nu är det nästan slut på det roliga .. Ridlägret är slut och snart börjar skolan fast det är en sak till som snart blir roligt :) Jag ska sova med Jossan och Ellen hemma hos Jossan i stugan :D Det ksa bli skoj =) Föresten jag har ju inte årkat blogga efter ridlägret varje dag eftersom att jag har varit så trött efter stallet :] Men nu tänkte jag betätta lite till vad vi gjort jag börjar från i onsdags :) På Onsdagen så var det dressyr morgonen i nya manegen ( Stavning :/ ) sen vid två ett tiden så var det uteridning :] Det var skoj fast det avr lite synd att vi inte fick galoppera ute eftersom att en tjej inte ville fast alla måste ju villja och det var ju endå skoj att vi fick galoppera på hoppbanan sen :) Sen var det som bara att släppa ut hästarna .... Men sen igår så var det först hoppning på morgonen eftersom att vi var tvungna att träna inför tävlingen som var idag :D Det gick sådär Ganster blev först rädd för ett hinnder och sen så ville ha inte över han sprang bara åt sidan eller vägrade .. Men efter ett tag så gick det bra :D Men efter det så hade vi dressyr :) Först så tänkte vi rida lite i nya manegen och lite i den vanliga men då kom vi på att det kommer att ta så lång tid att gå fram och tillbaka så det fick bli att bara rida i den vanliga manegen. Sen ar det att släppa ut hästarn igen.. Men sen idag så var det fri ridning på hela manegen :) Det avr skoj red barbacka helalektionen och det gjorde även Ellen, Jasmine och Jossan :) Och alla andra som ville rida barbacka tog av sadeln i slutet.. Efterso att alla inte ridit lika länge på ridlägret så delade dom av i mitten, så att dom som ridit lite längre fick vara på ena sidan och dom andra på anndra :) Så at dom som inte red på den sidan jag red på fick inte galoppera själv så dom fick galoppera alla samntidigt, så då fick vi vara på anndra sidan och galoppera självständigt. Men sen var det rävling och gud vad man var pirrig .. Jag skulle hoppa 10:a av 13 :D Ellen skulle hoppa sisst so nummer 13, Jossan som nummer 12 och Jasmin som nummer 11 :D Det gick bra för alla :) Det var olika klasser Först så var det en klass på ca 20 cm kryss , Sen den klassen jag och Jasmine hoppade i, med typ 30 räcke jag fick hoppa i den klassen etfersom att Gangster inte är så gammal, han är inte mer än 6 år gammal och det är jätte ungt för att vara en rid ponny :) Och han kan inte hoppa så högt. Och Jasmine fick hoppa i de klassen eftersom att hon hade sin egna ponny med sig och ridlärarna kanske inte direkt vet hur hon är att hoppa och så. Sen vardet en klass med bar eller och Jossan som var p´å ca 50 cm :) Både Ja och jasmine skulle ha fått hoppa i den klassen om vi inte hade dom ponnyerna som vi hade ..  Men jajja ...

Vinnare :

Klass 1 :  En tjej som hade kompis :)

Klass 2 : Moa och Gangster :) :D <3 Jippie !

Klass 3 : Josefin och Lars <3 Jippie !




Kommentarer
Postat av: Lotta

Superkul att det gick så bra Moa!

Grattis! =))

2011-08-20 @ 09:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0